poniedziałek, 14 marca 2016

Tomasz Dąbrowski S-O-L-O - "30th Birthday/30 Concerts/30 Cities" - premiera 04.04.2016

Tomasz Dąbrowski S-O-L-O

Tomasz Dąbrowski - trumpet, mutes

30th Birthday/30 Concerts/30 Cities

BFREC049CD




"30th Birthday/30 Concerts/30 Cities" to siódmy autorski album Tomasza Dąbrowskiego, zwieńczenie serii koncertów solowych na trzydzieste urodziny artysty, które odbyły się w dwunastu różnych krajach, oraz trzech sesji nagraniowych. Muzyka została zainspirowana SUMIe - japońską monochromatyczną formą malarską, w której używa się jednego pociągnięcia pędzla. Celem techniki jest nie tyle reprodukcja wyglądu przedmiotu, ale uchwycenie jego ducha. Idea przeniesiona na język muzyki to opowieść snuta nieprzerwanie z wykorzystaniem jednego instrumentu. Trębacz niczym artysta SUMIe nie odrywający pędzla od płótna do momentu ukończenia zabiera słuchaczy do bardzo osobistego świata. Od teraźniejszych inspiracji muzycznych do zakamarków przyszłości. 

Jak mówi sam artysta: Przychodzą momenty w życiu, kiedy wszystko zmienia się bezpowrotnie. Dla mnie trzydzieste urodziny to jeden z takich właśnie momentów, kiedy pierwszy raz w moim życiu zdaję sobie sprawę z upływu czasu. Myśląc o minionej dekadzie widzę, że czas upływa coraz szybciej i jest go coraz mniej. Zamiast myśleć o tym co było, staram się patrzeć w przyszłość, szukać nowych środków wyrazu, kolejnych nieotwartych drzwi. Koncerty solo to niewątpliwie najbardziej wymagająca dla mnie forma, "one man show", w którym jestem sam na scenie, nie mam się za kim schować… Tylko trąbka i tłumiki, wspomagane moją wyobraźnią, wątpliwościami i inspiracjami. Muzyką, z którą dorastałem i którą tworzyłem do tej pory."

Ukazaniu się płyty "30th Birthday/30 Concerts/30 Cities" towarzyszy premiera filmu dokumentalnego pod tym samym tytułem, którego autorami są Kristoffer Juel Poulsen i Tomasz Dąbrowski. Trzydzieści miejsc, dwanaście krajów, sześć miesięcy i dwadzieścia dziewięć dni. Tysiące kilometrów, dziesiątki samolotów, pociągów, busów, samochodów. Setki ludzi, starych i nowych znajomych. Nowe kraje i miasta. Odkryte brzmienia na trąbce i nowe tekstury. Trzy sesje nagraniowe zrealizowane w odrębnych od siebie akustycznie lokalizacjach na terenie Kopenhagi. Wydawnictwo zawiera dziesięć utworów, które w zamyśle autora mają tworzyć wspólną całość. Historię opowiedzianą w dziesięciu rozdziałach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...