Art Of Improvisation to międzynarodowy projekt, który prezentuje i wspiera wartościowe zjawiska polskiej oraz zagranicznej sztuki improwizowanej, podkreślając jej różnorodność, otwartość na zmianę i eksperymenty. To projekt nie tylko muzyczny – program uwzględnia także działania performerskie, taneczne i interdyscyplinarne oparte o improwizację. Oprócz koncertów i performance mistrzów gatunku, na festiwal składają się koncerty i konkurs młodych improwizatorów KREACJE/ZDERZENIA, jam session, warsztaty improwizacyjne, pokazy filmowe. AOI to projekt niekomercyjny, duża część wydarzeń jest darmowa i otwarta dla publiczności, a bilety na koncerty są zawsze w przystępnych cenach.
Koncerty:
THE EX
WAYNE HORVITZ
LOTTO
ALEX WARD & DOMINIC LASH DUO
KATIE DUCK & MARY OLIVER DUO
HUN
ADIABATIC INVARIANTS
bilety: 20 PLN – THE EX, 15 PLN – pozostałe koncerty
karnet: 60 PLN – przedsprzedaż / 80 PLN – od 1 dnia festiwalu
Alex Ward i Dominic Lash współpracują ze sobą od 2001 roku. Wspólnie występowali w takich składach jak The Locals, Barkingside, Gannets, Two Level Lunch, Predicate, Consorts i Dominic Lash Quartet. Ich muzyka jako duetu oscyluje między wolną improwizacją a elementami kompozycji. W październiku 2015 wydali debiutancką płytę "Appliance". Podczas występu na AOI muzycy zaprezentują cześć materiału z albumu, kilka nowych kompozycji wzbogaconych o wiele spontanicznych improwizacji.
Alex Ward - londyński kompozytor, improwizator, multiinstrumentalista. Jego kariera improwizatora zaczęła się w 1986 kiedy poznał gitarzystę Dereka Bailey’a, z którym wielokrotnie współpracował. Od tamtej pory występuje jako klarnecista a od 200 r. również jako gitarzysta z wieloma muzykami jak Steve Beresford, Lol Coxhill, Thurston Moore, Joe Morris czy Weasel Walter. Jest członkiem wielu improwizujących grup w tym Weavels, power-trio N.E.W. czy duetów z Kay Grant i Stevem Noblem.
Dominic Lash - mieszkający w Bristolu kontrabasista, improwizator. Jego działalność wykracza poza kontrabas, gra i komponuje muzykę na inne instrumenty a także pisze teksty o muzyce i sztuce. Występował m.in. z Tonym Conradem, Joe Morrisem, Evanem Parkerem and Stevem Reid. Jego główne projekty to The Dominic Lash Quartet, The Set Ensemble and The Convergence Quartet. Przez ponad dekadę mieszkał w Oxfordzie, gdzie był kluczową postacią grupy Oxford Improvisers.
The Ex to jeden z najbardziej niepowtarzalnych zespołów muzycznych na świecie. Hołdując zasadzie „zrób to sam” w ciągu 37 lat swego istnienia samodzielnie wydał ponad 40 albumów i zorganizował trasy, grając ponad 2000 koncertów. Swoboda działania przekłada się na styl zespołu, który bazując na punk-rocku charakteryzuje się wyjątkową otwartością na muzykę improwizowaną i folkową. Zespół podróżuje po świecie, nie tylko w sensie geograficznym, ale muzycznym, co przynosi liczne kolaboracje z artystami różnych gatunków i kultur. Począwszy od takich postaci muzyki improwizowanej i eksperymentalnej jak Mats Gustafsson, Paal Nilssen-Love, Ken Vandermark, John Butcher, Tony Buck, Jaap Blonk, Han Bennink, Ab Baars czy Tom Cora, przez muzyków folkowych z Etiopii, Kongo, Kurdystanu i Europy Wschodniej, po muzyków rockowych z tak znanych zespołów jak Sonic Youth, Fugazi, Shellac, Tortoise, Zu czy Chumbawamba. W ten sposób powstała niezwykła muzyka będąca połączeniem intelektu i żywiołowości, precyzji i anarchii, czerpiąca z możliwości free jazzu, muzyki etnicznej, noise-rocka, industrialu, muzyki orkiestrowej, elektronicznej, a nawet politycznego kabaretu. Pełne pasji, zaangażowania jak również zwykłej zabawy koncerty pozwalają zapoznać się z dwoma istotnymi elementami muzyki The Ex – eksploracji możliwości rytmicznych i specyficznemu sposobowi improwizacji, który najlepiej oddaje holenderski termin „vrije improvisatie” bliższy znaczeniowo „instant composition” czyli improwizacji pojmowanej jako komponowanie na bieżąco, w danej chwili.
Wayne Horvitz – amerykański kompozytor, pianista, klawiszowiec i producent. Koncertował w USA, Europie, Azji i Australii. Laureat wielu prestiżowych nagród i stypendiów. W latach 80-tych związany z awangardową, improwizowaną sceną nowojorską, wspólnie z takimi postaciami jak Bobby Previte, Butch Morris, Fred Frith, Elliott Sharp, John Zorn. Od lat 90-tych mieszka w Seattle. Horvitz jest liderem kwartetu the Gravitas Quartet, Sweeter Than the Day, Zony Mash, The Four plus One Ensemble oraz Wayne Horvitz European Orchestra i współzałożycielem New York Composers Orchestra. Był też kluczowym muzykiem w takich zespołach jak The President, Horvitz/Morris/Previte Trio, Pigpen, Zony Mash, The New York Composers’ Orchestra, Ponga i The Four Plus One Ensemble.
Występował i współpracował m.in. z takimi artystami jak: John Zorn (Naked City, Cobra), Bill Frisell, Robin Holcomb, Fred Frith, Julian Priester, Philip Wilson, Michael Shrieve, Bobby Previte, Elliott Sharp, William Parker, Ron Miles, Sara Schoenbeck, Peggy Lee, Steven Bernstein, Briggan Krauss czy Kronos String Quartet. Jako kompozytor, Horvitz pisał muzykę dla The Kitchen, The Kronos Quartet, Brooklyn Academy of Music, New World Records, The Seattle Chamber Players czy Earshot Jazz, oraz na liczne zamówienia publiczne. Pisze utwory m.in. na orkiestry kameralne, kwartety smyczkowe. Tworzy również muzykę elektroniczną. Horvitz współpracuje też z teatrami, w tym z teatrami tańca (m.in. projekt 55 Music and Dance in Concrete), oraz z twórcami filmowymi, m.in. z reżyserem Gus’em Van Santem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz