Krzysztof Gradziuk - perkusja i zabawki
Łukasz Ojdana - fortepian Fender Rhodes i efekty
Pauli Lyytinen - saxofon tonorowy i elektronika
Łukasz Ojdana - fortepian Fender Rhodes i efekty
Pauli Lyytinen - saxofon tonorowy i elektronika
"Personal Voice"
Wydawnictwo: Music Corner Records/VoiceMusic (2023)
Autorka tekstu: Hanna Raya
Wydawnictwo: Music Corner Records/VoiceMusic (2023)
Autorka tekstu: Hanna Raya
Sonorismo - multi przestrzenna, oniryczna historia opowiedziana perkusjonaliami, frazowaniem saksofonu oraz miękkim brzmieniem fortepianu Fendera. Jestem pewna, że każdy słuchacz tego ”solowego” debiutu Krzysztofa Gradziuka, znanego z tria RGG, bez wahania wykupi nie jeden bilet na koncert tego projektu.
Przenieśmy się w czasie do studia, gdzie w ciągu trzech i pół godziny bardzo doświadczeni muzycy jazzowi, nauczyciele oraz kompozytorzy pod presją uciekającego samolotu nagrali materiał na co najmniej dwie nieprzeciętne płyty.
Muzyka momentami niesie poczucie grozy, które łagodzi subtelny ciepły dźwięk fortepianu - prowadzony przez Łukasza Ojdanę - oraz “zabawki” perkusyjne jak nazywa je Gradziuk. Muzyka jakby malowała pejzaże, gdzie w mroku przenika z oddali strumień światła. Perkusja pewnie i płynnie porusza się między frazami saksofonu Pauli Lyytinen’a, często stając się dominantą wciąż harmonijnej melodii. Można odnieść wrażenie, że jest się uwodzonym spokojem jakieś odległej bajecznej i czasami elektronicznej krainy, który nie trwa długo. Rytmiczny taniec budzi.
Wielowarstwowość tego albumu odnosi się również do pewnego uniwersum, jest on bowiem hołdem złożonym zmarłemu Tacie Pana Krzysztofa. Przyznam się, że w komentarzu na brudno do utworu - ballady - M.01.01.1951-07.10.2022 - napisałam: “chcę aby on nigdy się skończył”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz